Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Autor:
Lucie Petrošová
Spoluautoři:
Lucie Otisková (Taje)
Název instituce:
Základní umělecká škola Dobroslava Lidmily Ostrava-Svinov
Stručný popis:
Haluze jsou součástí většího celku (projektu ZAHRADA), který ještě není u konce,
kdy se se všemi dětmi výtvarného oboru naší ZUŠ pokoušíme oživit kousek neudržovaného pozemku u naší školy a vytvořit z něj zahradu.
Představujeme si, jak asi bude jednou vypadat, ale jsme teprve na začátku..........
Začali jsme sběrem popadaných větví, které zde na podzim ležely všude poházené. Polámané větve pozorujeme, hledáme rozdíly, mezi na první pohled stejnými hledáme odlišné tvary, mezi šedými a hnědými odstíny haluzí se snažíme najít jiné barvy, sledujeme povrchy a struktury, vytváříme a přeměňujeme je na vlastní, nové. (viz foto studie akvarel, povrchy)
Později ve dvojicích, skupinkách, každý sám a všichni dohromady vymýšlíme příběhy v ploše i prostoru (někteří zkoušejí natáčet na mobil). Každá zlomená větev byla kdysi součástí stromu. Co si pamatuje, co všechno viděl a zažil strom, kterému kdysi větev patřila? Co se skrývá uvnitř? Co by si z větví postavila zvířata nebo ptáci? (viz foto příběhy spadlých větví, uvnitř a venku)
A nakonec "sadíme" stromy nové. Kdybych byl stromem, v kterém místě zahrady bych chtěl růst? Samy děti se stávají stromy. (viz foto Boris-strom)
Uvidíme, jak to dopadne, zatím jsme si vše jen představovali, ale pozemek je už připravený a čeká.
A nejsme na to sami, protože z druhé strany nám se ZAHRADOU pomáhají děti s projektem TAJE.
kdy se se všemi dětmi výtvarného oboru naší ZUŠ pokoušíme oživit kousek neudržovaného pozemku u naší školy a vytvořit z něj zahradu.
Představujeme si, jak asi bude jednou vypadat, ale jsme teprve na začátku..........
Začali jsme sběrem popadaných větví, které zde na podzim ležely všude poházené. Polámané větve pozorujeme, hledáme rozdíly, mezi na první pohled stejnými hledáme odlišné tvary, mezi šedými a hnědými odstíny haluzí se snažíme najít jiné barvy, sledujeme povrchy a struktury, vytváříme a přeměňujeme je na vlastní, nové. (viz foto studie akvarel, povrchy)
Později ve dvojicích, skupinkách, každý sám a všichni dohromady vymýšlíme příběhy v ploše i prostoru (někteří zkoušejí natáčet na mobil). Každá zlomená větev byla kdysi součástí stromu. Co si pamatuje, co všechno viděl a zažil strom, kterému kdysi větev patřila? Co se skrývá uvnitř? Co by si z větví postavila zvířata nebo ptáci? (viz foto příběhy spadlých větví, uvnitř a venku)
A nakonec "sadíme" stromy nové. Kdybych byl stromem, v kterém místě zahrady bych chtěl růst? Samy děti se stávají stromy. (viz foto Boris-strom)
Uvidíme, jak to dopadne, zatím jsme si vše jen představovali, ale pozemek je už připravený a čeká.
A nejsme na to sami, protože z druhé strany nám se ZAHRADOU pomáhají děti s projektem TAJE.
Počet zúčastněných:
25
Věk:
10
- 16
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
zhruba 3 lepenky formát B0 (na nich nalepené fotografie, malby a grafiky)