Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Iva Legnerová
Název instituce:
Základní umělecká škola Habrmanova, Hradec Králové
Stručný popis:
Je pro nás „staré“ umění zajímavé? Je naše dnešní realita daleko od té v 19. století? Na první pohled velmi daleko. Ale jak je to při bližším zkoumání?
Slavné, světoznámé dílo se skandálním příběhem, prověřené časem posloužilo jako průvodce, osnova, myšlenková mapa pro řadu výtvarných etud. Nešlo o odborný kunsthistorický rozbor díla, ale spíše o jeho oťukávání z různých úhlů pohledu odpovídajících věku a myšlení zúčastněných, o hledání souvislostí v myšlení napříč časem.
Otvírala se takřka nekonečná řada cest, lemovaných dnes často používanými klíčovými slovy, kterými by bylo možné se vydat. Vybrali jsme si jen některé z nich.
Spíše než o hledání odpovědí, šlo o pokládání otázek vedoucích k diskusi, o konfrontaci různých náhledů na věc, o možnost uplatnit vlastní názor podložený argumenty.
Věnovali jsme se „čtení“ obrazu od jeho na první pohled viditelných a srozumitelných prvků, zkoumání vztahů, výrazových prostředků, tvarů, barev, kompozice, po interpretaci díla jako zajímavého příběhu jak v kontextu doby vzniku díla, tak i v hledání paralel a aktuálních témat v dnešním životě a umění.
Velkou výhodou byla možnost prohlídky aktuálních výstav, zapadajících do kontextu projektu, nebo jejich prezentací na webu.
Slavné, světoznámé dílo se skandálním příběhem, prověřené časem posloužilo jako průvodce, osnova, myšlenková mapa pro řadu výtvarných etud. Nešlo o odborný kunsthistorický rozbor díla, ale spíše o jeho oťukávání z různých úhlů pohledu odpovídajících věku a myšlení zúčastněných, o hledání souvislostí v myšlení napříč časem.
Otvírala se takřka nekonečná řada cest, lemovaných dnes často používanými klíčovými slovy, kterými by bylo možné se vydat. Vybrali jsme si jen některé z nich.
Spíše než o hledání odpovědí, šlo o pokládání otázek vedoucích k diskusi, o konfrontaci různých náhledů na věc, o možnost uplatnit vlastní názor podložený argumenty.
Věnovali jsme se „čtení“ obrazu od jeho na první pohled viditelných a srozumitelných prvků, zkoumání vztahů, výrazových prostředků, tvarů, barev, kompozice, po interpretaci díla jako zajímavého příběhu jak v kontextu doby vzniku díla, tak i v hledání paralel a aktuálních témat v dnešním životě a umění.
Velkou výhodou byla možnost prohlídky aktuálních výstav, zapadajících do kontextu projektu, nebo jejich prezentací na webu.
Počet zúčastněných:
30
Věk:
9
- 12
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x portfolio A2