Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Markéta Vondrášková
Spoluautoři:
Pavla Štěpánková, Rebeka Hájková
Název instituce:
Fakultní mateřská škola se speciální péčí, Praha 6, Vokovice
Stručný popis:
Příběh k nám přišel z potřeby kreativním způsobem uchopit tehdy mezi dětmi velmi protřásané téma voleb nového prezidenta. K tomu nám skvěle posloužila nádherně zpracovaná kniha Petra Síse Ptačí sněm, perský epos z 12. století o putování ptáků, kteří se v čase chaosu rozhodnou najít svého pravého krále. Z tématu putování sedmi údolími, kdy musejí ptáci překonat celou řadu překážek a nástrah, se stal několikatýdenní projekt Ptáci, jenž se odrazil i v oslavách Masopustu a pokračoval do jara. Všechny práce v tomto tématu dětem i nám přinesly možnost jiné perspektivy nahlížení světa, krajiny vnější i krajiny vlastního těla. Vše, co se zdálo být daleko, bylo zároveň velmi blízko.
Možnost vidět svět shora rozšířilo náš vjem skutečnosti do širších souvislostí a v otevřenějším úhlu. Na základě tohoto zážitku jsme tvořili haptické mapy krajiny z ptačí perspektivy (kolektivní práce). Pečlivé pozorování ptáků v letu nám ukázalo rytmus, dynamiku a bohatost kresby na obloze; téma shlukování a houfování ptáků hustotu bodů v prostoru a ploše (linoryt a tisk v rytmu a dynamice letu). Učili jsme se rozeznat ptačí zpěvy, hledali je ve vlastním hlase a následně je výtvarně interpretovali (velkoformátové kresby). Vnímali jsme tělo v pohybu a rytmu, cítili vítr (práce s tělem v pohybu, dotykem peří nebo hedvábí). Zkoumali jsme strukturu ptačího peří a vyráběli masky a ptačí maškary na Masopust. Stali jsme se každý sám ptákem a všichni dohromady jednou ptačí duší v pohybu (dramatizace a animace)
Možnost vidět svět shora rozšířilo náš vjem skutečnosti do širších souvislostí a v otevřenějším úhlu. Na základě tohoto zážitku jsme tvořili haptické mapy krajiny z ptačí perspektivy (kolektivní práce). Pečlivé pozorování ptáků v letu nám ukázalo rytmus, dynamiku a bohatost kresby na obloze; téma shlukování a houfování ptáků hustotu bodů v prostoru a ploše (linoryt a tisk v rytmu a dynamice letu). Učili jsme se rozeznat ptačí zpěvy, hledali je ve vlastním hlase a následně je výtvarně interpretovali (velkoformátové kresby). Vnímali jsme tělo v pohybu a rytmu, cítili vítr (práce s tělem v pohybu, dotykem peří nebo hedvábí). Zkoumali jsme strukturu ptačího peří a vyráběli masky a ptačí maškary na Masopust. Stali jsme se každý sám ptákem a všichni dohromady jednou ptačí duší v pohybu (dramatizace a animace)
Počet zúčastněných:
25
Věk:
4
- 6
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x portfolio A4 (fotografie prací), 1x reliéf z kartonu A0, 2x grafika A2