Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Autor:
Lenka Piechová
Téma:
V galerii se skicákem
Stručný popis:
Pro setkání s vybraným uměleckým dílem jsem zvolila dílo Magie věci I. od Adrieny Šimotové. Byla mi blízká a zároveň aktuální myšlenka pocitu domova, který je v dílech autorky interpretován každodenním rituálem důvěrně známých věcí, které nás obklopují a jsou jakousi symbolikou pocitu domova (stůl, talíř, jídlo, nádobí). Jedná se o věci důvěrně známé – odtud jsem si zapůjčila i název mé interpretace.
V prvotních myšlenkách jsem ponechala dílo ve skryté, tajemné, zahalené podobě odkazující k jemnosti a niternosti práce Adrieny Šimotové. Jednotlivé „obyčejné věci“ vyplouvaly skrze jemný papír svými stíny (médium fotografie) či svými otisky za pomocí barvy (grafika). Jednotlivé otisky jsem také zkoušela využít v prostředí počítačové grafiky. Ono tajemství jsem však narušila odhalením a naservírováním předmětu před diváka a v krátké ukázce – klipu (kombinace fotografií) jsem chtěla odhalit jednotlivé vztahy předmětů mezi s sebou – jejich přibývání a mizení jako sled událostí.
Čas strávený s dílem mě posouval od techniky grafiky směrem k mediálním výstupům (animace, video), které otevírají další prostor pro vnímání díla (a pro mě výzvu zkusit animaci), k propojení technik ruční práce s materiálem a grafickou stopou v programech či koláží v jakékoliv podobě.
V prvotních myšlenkách jsem ponechala dílo ve skryté, tajemné, zahalené podobě odkazující k jemnosti a niternosti práce Adrieny Šimotové. Jednotlivé „obyčejné věci“ vyplouvaly skrze jemný papír svými stíny (médium fotografie) či svými otisky za pomocí barvy (grafika). Jednotlivé otisky jsem také zkoušela využít v prostředí počítačové grafiky. Ono tajemství jsem však narušila odhalením a naservírováním předmětu před diváka a v krátké ukázce – klipu (kombinace fotografií) jsem chtěla odhalit jednotlivé vztahy předmětů mezi s sebou – jejich přibývání a mizení jako sled událostí.
Čas strávený s dílem mě posouval od techniky grafiky směrem k mediálním výstupům (animace, video), které otevírají další prostor pro vnímání díla (a pro mě výzvu zkusit animaci), k propojení technik ruční práce s materiálem a grafickou stopou v programech či koláží v jakékoliv podobě.