Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Autor:
Andrea Mičíková
Název instituce:
Základní škola, Ostrava-Poruba, Porubská 832, příspěvková organizace
Stručný popis:
Inspirací pro tento projekt byla tvorba Y. Kusamy, japonské umělkyně, která svět udivuje svými osobitými díly už od šedesátých let. Je jedna z mnoha nejvlivnějších umělců minulosti i v současnosti. Její tvorba je rozmanitá a inspirující v různých výtvarných úrovních.
Žáci se inspirovali malbou, módou, specifickým až zvláštním pohledem na svět a jejím motem „Puntíky mají formu slunce, které je symbolem energie a celého světa a našich životů, mají rovněž formu měsíce, který je tichý. Kulatý, jemný, pestrobarevný, nesmyslný a nevědomý. Puntíky se stávají hnutím.“
Sdílení je zde v abstraktním pojetí a zajetí. Sdílení pocitů, inspirací a působení na výtvarnou tvorbu žáků. Výtvarný projev žáků je zde sdílen pomocí fotoaparátu - tabletu. Sdílení svého obrazu a zachycení se v něm.
Jednotlivé výstupy z tvorby žáků nabízejí mnoho příkladů sdílení. Záleží na uchopení, vcítění a vnímání každého z nás. Cílem projektu bylo seznámit žáky s různými podobami umění a dovést je prostřednictvím umění k dojmů a prožitkům.
Výtvarný problém: Volná parafráze díle Y. Kusamy. Variace návrhů, změny barevnosti, tvarů, umístění do formátu, hledání detailů.
Motivace: Inspirace a seznámení se s dílem
Pojetí úkolu: Volný výtvarný přepis zážitku. Hra s dialogem výtvarného projevu.
Třída: 4.B
Žáci se inspirovali malbou, módou, specifickým až zvláštním pohledem na svět a jejím motem „Puntíky mají formu slunce, které je symbolem energie a celého světa a našich životů, mají rovněž formu měsíce, který je tichý. Kulatý, jemný, pestrobarevný, nesmyslný a nevědomý. Puntíky se stávají hnutím.“
Sdílení je zde v abstraktním pojetí a zajetí. Sdílení pocitů, inspirací a působení na výtvarnou tvorbu žáků. Výtvarný projev žáků je zde sdílen pomocí fotoaparátu - tabletu. Sdílení svého obrazu a zachycení se v něm.
Jednotlivé výstupy z tvorby žáků nabízejí mnoho příkladů sdílení. Záleží na uchopení, vcítění a vnímání každého z nás. Cílem projektu bylo seznámit žáky s různými podobami umění a dovést je prostřednictvím umění k dojmů a prožitkům.
Výtvarný problém: Volná parafráze díle Y. Kusamy. Variace návrhů, změny barevnosti, tvarů, umístění do formátu, hledání detailů.
Motivace: Inspirace a seznámení se s dílem
Pojetí úkolu: Volný výtvarný přepis zážitku. Hra s dialogem výtvarného projevu.
Třída: 4.B
Počet zúčastněných:
8
Věk:
9
- 10
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1 x portfolio A1, 5 x taška, 1 x vzorník,