Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Autor:
Drahomíra Hermanová Říhová
Název instituce:
Základní umělecká škola Jana Zacha Čelákovice a Základní umělecká škola F. A. Šporka Lysá n. L.
Stručný popis:
Projekt pro skupiny žáků z 1., 3. a 4. třídy, na kterém též jednorázově participovali i žáci 5. a 6. třídy ze ZUŠ F. A. Šporka z Lysé nad Labem.
Projekt „Moře“ lze asi nejlépe vystihnout názvem písně Louise Armstronga: „What a wonderful world“. Celý projekt provází přirozená dětská zvídavost - touha poznávat, obdivovat, hrát si a radovat se ze světa kolem nás a v tomto případě i ze světa pod hladinou moře. Stále je co obdivovat a nad čím žasnout.
V kresbě pastelem můžeme zkoumat tvary a barvy pestrých korálových ryb až oči přecházejí. Na rozhraní břehu a moře můžeme nejen zkoumat, co zajímavého moře vrhne na břeh, ale i co se mihne ve vlnách. Třeba i loď na obzoru. Necháme se unášet rytmem mořských vln, které se stále znovu a znovu valí ke břehu a od břehu ve škálách modrých a zelených odstínů.
Prohlédneme si sbírku mušlí a zkusíme si z keramické hlíny vytvořit také takové roztodivné tvary. Přečteme si příběh o mušlovém skřítku a zkusíme si ho nakreslit. Jak by mohl vypadat a jaký by mohl mít domeček?
Moře láká do dáli a k dobrodružství. Co kdybychom v moři objevili ostrov, kde piráti zanechali svůj poklad? Takový ostrov si vytvoříme z papíru a plný nebezpečných zvířat a jiných nástrah. A na takový ostrov se musíme vypravit lodí. Jak by taková loď měla vypadat a co na její stavbu potřebujeme? Zkusíme si udělat maketu z papíru?
A když už se vypravíme za dobrodružstvím, necháme se unést i kapitánem Nemem do hlubin oceánů. Jaký báječný svět je pod hladinou!
Projekt „Moře“ lze asi nejlépe vystihnout názvem písně Louise Armstronga: „What a wonderful world“. Celý projekt provází přirozená dětská zvídavost - touha poznávat, obdivovat, hrát si a radovat se ze světa kolem nás a v tomto případě i ze světa pod hladinou moře. Stále je co obdivovat a nad čím žasnout.
V kresbě pastelem můžeme zkoumat tvary a barvy pestrých korálových ryb až oči přecházejí. Na rozhraní břehu a moře můžeme nejen zkoumat, co zajímavého moře vrhne na břeh, ale i co se mihne ve vlnách. Třeba i loď na obzoru. Necháme se unášet rytmem mořských vln, které se stále znovu a znovu valí ke břehu a od břehu ve škálách modrých a zelených odstínů.
Prohlédneme si sbírku mušlí a zkusíme si z keramické hlíny vytvořit také takové roztodivné tvary. Přečteme si příběh o mušlovém skřítku a zkusíme si ho nakreslit. Jak by mohl vypadat a jaký by mohl mít domeček?
Moře láká do dáli a k dobrodružství. Co kdybychom v moři objevili ostrov, kde piráti zanechali svůj poklad? Takový ostrov si vytvoříme z papíru a plný nebezpečných zvířat a jiných nástrah. A na takový ostrov se musíme vypravit lodí. Jak by taková loď měla vypadat a co na její stavbu potřebujeme? Zkusíme si udělat maketu z papíru?
A když už se vypravíme za dobrodružstvím, necháme se unést i kapitánem Nemem do hlubin oceánů. Jaký báječný svět je pod hladinou!
Počet zúčastněných:
30
Věk:
6
- 9
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
8 až 10 plošných prací B2, A2 a A3, fotografie, 1x portfolio