Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Bohdana Ottová
Název instituce:
ATeliér ASpekt Znojmo
Stručný popis:
To, co je nám blízké, máme to na dosah, ale zároveň to nemůžeme uchopit. Náš pohled skrze, přes a pod vodní hladinu může zkreslit skutečné vzdálenosti a současně probouzí fantazii i přibližuje realitě obsahy naší mysli.
Na téma Pohledy přes vody děti nahlížely mnoha způsoby, vycházejícími z jejich vlastních prožitků a asociací. Všechny práce opatřily vlastním komentářem:
Akvárium. Přes sklo akvárka pozoruji rybičky, jsou krásně barevné, ale nesmím na ně sahat.
Okno. Venku prší, chce se mi do zahrady, ale nejdu, v dešti je to najednou hrozně daleko.
Mlha. V mlze nejde snadno odhadnout vzdálenost, co je blízko, nám může připadat vzdálené a naopak, když si myslíme, že jsme došli na místo, zjistíme, že máme ještě kus cesty před sebou, nebo že jsme zabloudili.
Ranní opar. Kvůli mlze ještě není moc vidět, může to být překvapení, co se objeví, až zasvítí slunce.
Pod mořskou hladinou. Pod vodou jsou korály, barevné rybky a roste tam tráva. Ze břehu to nevidíme, ale potápěč to vidí.
Loď. Myslíme si, že je to jen kousek ke břehu, ale když je voda rozbouřená, asi to nedoplaveme.
Maják. Opora, která nám nedovolí narazit a pomáhá nám odhadnout vzdálenosti.
Ledovec. Když ledovec roztaje, voda z něho se může dostat i k nám.
Veslička. Proti proudu se nedá veslovat, i když je břeh blízko. Ani se tam nemusíme dostat, ve vlnách to taky moc nejde.
Kaluž. Když se spěchá, tak to někdy nejde odhadnout, kam šlapeme.
Na téma Pohledy přes vody děti nahlížely mnoha způsoby, vycházejícími z jejich vlastních prožitků a asociací. Všechny práce opatřily vlastním komentářem:
Akvárium. Přes sklo akvárka pozoruji rybičky, jsou krásně barevné, ale nesmím na ně sahat.
Okno. Venku prší, chce se mi do zahrady, ale nejdu, v dešti je to najednou hrozně daleko.
Mlha. V mlze nejde snadno odhadnout vzdálenost, co je blízko, nám může připadat vzdálené a naopak, když si myslíme, že jsme došli na místo, zjistíme, že máme ještě kus cesty před sebou, nebo že jsme zabloudili.
Ranní opar. Kvůli mlze ještě není moc vidět, může to být překvapení, co se objeví, až zasvítí slunce.
Pod mořskou hladinou. Pod vodou jsou korály, barevné rybky a roste tam tráva. Ze břehu to nevidíme, ale potápěč to vidí.
Loď. Myslíme si, že je to jen kousek ke břehu, ale když je voda rozbouřená, asi to nedoplaveme.
Maják. Opora, která nám nedovolí narazit a pomáhá nám odhadnout vzdálenosti.
Ledovec. Když ledovec roztaje, voda z něho se může dostat i k nám.
Veslička. Proti proudu se nedá veslovat, i když je břeh blízko. Ani se tam nemusíme dostat, ve vlnách to taky moc nejde.
Kaluž. Když se spěchá, tak to někdy nejde odhadnout, kam šlapeme.
Počet zúčastněných:
10
Věk:
5
- 16
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
4 x akvarel A3, 7 x akvarel A4, 1x portfolio A4