Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Zuzana Tázlarová
Název instituce:
Základní umělecká škola, Opava
Stručný popis:
„Chci vám doporučit, abyste zkoumali svou mysl a dobrodružství uvnitř své mysli.
Umělec musí naslouchat své mysli. Musíte se dívat na vlastní dílo a uvědomovat si, co při tom cítíte." Agnes Martin /1912-2004/, Nezkalená mysl
Četla jsem dětem myšlenky z knihy A. M. Nezkalená mysl a dívali jsme se na její obrazy a videa o obrazech A. M.
Hlavní myšlenka projektu se týkala navození atmosféry klidu a rozjímání, niternosti, ticha, jednoty a radosti z tvorby - hlavní myšlenky obrazů A. Martin.
Dlouho jsme si s dětmi povídali o radostech, obavách a trápeních, které každý den všichni prožíváme, aby ponořeni do vlastní mysli bez mobilů, bez neustálé kontroly a tlaku na výkon začaly tvořit to, co naplňuje jejich mysl.
Metodou geometrické abstrakce, inspirována A. M., zvolila jsem techniku vytváření rastrů z různě strukturovaných druhů žaluzií, následně jejich vrstvení a nalepení do formátu 1x1 m stříbřité žaluzie, konečná fáze malba akrylem zvolenou barvou, která umocnila sílu myšlenky každého studenta.
Během procesu jsme se vraceli k četbě knihy Nezkalená mysl a nacházeli další inspirativní myšlenky, které nám pomáhaly se orientovat ve vlastní mysli a niterném prožívání svého pojetí myšlenky.
Sama mám nejraději část její básně:
„Nemusíš se bát
když si představíš, že jsi skála
všechny tvé obavy odpadnou
Je to útěcha"
Celý projekt nás s dětmi ještě více sblížil, své myšlenky, obavy, radosti a možnosti řešení jsme probírali velmi hluboce. Můj konečný pocit je radost a naděje.
Umělec musí naslouchat své mysli. Musíte se dívat na vlastní dílo a uvědomovat si, co při tom cítíte." Agnes Martin /1912-2004/, Nezkalená mysl
Četla jsem dětem myšlenky z knihy A. M. Nezkalená mysl a dívali jsme se na její obrazy a videa o obrazech A. M.
Hlavní myšlenka projektu se týkala navození atmosféry klidu a rozjímání, niternosti, ticha, jednoty a radosti z tvorby - hlavní myšlenky obrazů A. Martin.
Dlouho jsme si s dětmi povídali o radostech, obavách a trápeních, které každý den všichni prožíváme, aby ponořeni do vlastní mysli bez mobilů, bez neustálé kontroly a tlaku na výkon začaly tvořit to, co naplňuje jejich mysl.
Metodou geometrické abstrakce, inspirována A. M., zvolila jsem techniku vytváření rastrů z různě strukturovaných druhů žaluzií, následně jejich vrstvení a nalepení do formátu 1x1 m stříbřité žaluzie, konečná fáze malba akrylem zvolenou barvou, která umocnila sílu myšlenky každého studenta.
Během procesu jsme se vraceli k četbě knihy Nezkalená mysl a nacházeli další inspirativní myšlenky, které nám pomáhaly se orientovat ve vlastní mysli a niterném prožívání svého pojetí myšlenky.
Sama mám nejraději část její básně:
„Nemusíš se bát
když si představíš, že jsi skála
všechny tvé obavy odpadnou
Je to útěcha"
Celý projekt nás s dětmi ještě více sblížil, své myšlenky, obavy, radosti a možnosti řešení jsme probírali velmi hluboce. Můj konečný pocit je radost a naděje.
Počet zúčastněných:
23
Věk:
11
- 19
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
fotografie /vel. A3, A4/ maleb a fotografie z realizace projektu cca 20ks plus anotace na A3