Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu. Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Drahomíra Hermanová Říhová
Název instituce:
Základní umělecká škola Jana Zacha Čelákovice a Základní umělecká škola F. A. Šporka Lysá n. L.
Stručný popis:
Studijní program pro starší žáky ZUŠ Čelákovice, který se různými způsoby dotýká základních zákonitostí výtvarné tvorby - tvorby kompozice v ploše i prostoru (Klee, Kandinskij, Mondrian). Problematice kompozice jsme se věnovali v sérii návazných úkolů během dvou let s cílem prozkoumat možnosti uspořádání geometrických tvarů (linií, ploch, křivek, objemů) v mezích čtverce nebo krychle a zákonitostem jejich působení.
1) Prvek náhody v tvorbě kompozice inspirovaný akční tvorbou Demartiniho s využitím geometrických tvarů.
2) Obraz v obraze – hledání dalších výřezů v již hotové kompozici. Řešení objeveného obrazu ve škálách šedé i v barvách.
3) Plošná kompozice na vylosované téma v omezené škále bílé, šedé a černé s důrazem na vystižení myšlenky - působení tvaru.
4) Malířská kompozice v omezené barevné škále - působení barev, uspořádání tvarů.
5) Reliéf pro architekturu ve veřejném prostoru s využitím strukturovaných materiálů, kontrastů, objemů.
6) Variace reliéfu v keramice – kachel s barevnými skly, barvítky, glazurami.
7) Možnosti krychle – členění prostoru krychle jakýmkoliv nápaditým způsobem dovnitř i ven, cvičení z keramické hlíny jako příprava pro řešení prostorových architektonických forem.
8) Architektonický objekt – model z kappa desek aj., prostorové kompoziční cvičení.
9) Vzor dlaždice – cvičení s variantami uspořádání opakujícího se vzoru v ploše, tvorba nekonečného vzoru. Základem i složitého vzoru inspirovaného realitou jsou jednoduché geometrické tvary.
Počet zúčastněných:
12
Věk:
12 - 16
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
Fotografie prostorových a plošných prací na 8x B2