Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Petra Pětiletá
Název instituce:
OPEN GATE - gymnázium a základní škola, s.r.o., Babice
Stručný popis:
Této třídě jsem nechala otevřené téma a zadání “Daleko i blízko” s tím, že měli pracovat ve dvojicích a společně se bavit, jak tento úkol ztvárnit. V jakém modelu může téma perspektivy dívání se, být signifikantní? Pocit vzdálenosti nebo blízkosti je relativní.
Jak představit dalekost a blízkost zároveň prostřednictvím společného díla?
Slova daleko a blízko jsou o perspektivě, jak se na věci díváme, jestli zblízka (zaměření se na detail) nebo větší nadhled, vzdálenost.. Jde o to, jakou perspektivu si zvolíme. Věci, které jsou vzdálené, nám přesto mohou být velmi blízké a naopak. Protože všechno je součástí nějakého celku… Zároveň se dá vnímání rozdělit na mikrosvět a makrosvět.
Každá dvojice pak napsala svůj text, každého vlastní pohled na společné dílo. Jak daleko nebo blízko se jejich smýšlení o společném díle potkávalo? Každý jsme jiný, a přesto spolu fungujeme. Jak daleko nebo blízko jsme od sebe? Někteří se úkolu zhostili popisněji, jiní se nebáli metafor, nebo určitých aspektů, které si zvolili pro své vyjádření. Jsou to žáci gymnázia, kde je výtvarka povinná, k zadání přistupovali s různou škálou zaujetí.
Jak představit dalekost a blízkost zároveň prostřednictvím společného díla?
Slova daleko a blízko jsou o perspektivě, jak se na věci díváme, jestli zblízka (zaměření se na detail) nebo větší nadhled, vzdálenost.. Jde o to, jakou perspektivu si zvolíme. Věci, které jsou vzdálené, nám přesto mohou být velmi blízké a naopak. Protože všechno je součástí nějakého celku… Zároveň se dá vnímání rozdělit na mikrosvět a makrosvět.
Každá dvojice pak napsala svůj text, každého vlastní pohled na společné dílo. Jak daleko nebo blízko se jejich smýšlení o společném díle potkávalo? Každý jsme jiný, a přesto spolu fungujeme. Jak daleko nebo blízko jsme od sebe? Někteří se úkolu zhostili popisněji, jiní se nebáli metafor, nebo určitých aspektů, které si zvolili pro své vyjádření. Jsou to žáci gymnázia, kde je výtvarka povinná, k zadání přistupovali s různou škálou zaujetí.
Počet zúčastněných:
19
Věk:
14
- 15
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
3 x A2 kresba a 9 děl, (objektů), s texty