Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Dana Urbanová
Název instituce:
Základní umělecká škola Evy Randové, Ústí nad Labem, W. Churchilla 4
Stručný popis:
Natálie Rosecká:
V mé práci zobrazuji dno, okraj společnosti, který pro některé představuje každodenní život.
Název Mandragora je pro mne symbolem takového života. Právě tato jedovatá rostlina má totiž psychoaktivní účinky a zároveň představuje historicky velice užitečnou rostlinu. Proslavila se ve spojitosti s čarodějnictvím, byla používána jako anestetikum či afrodiziakum (proto nosí přezdívku “jablíčko lásky”). Věřilo se také, že může růst pouze pod šibenicí, kterou si představujeme ve spojitosti s trestanci a lidmi vypuzenými a odsouzenými společností. Práce Mandragora má tři části dělené dle oblastí mého života. První část je obdobím mého přestěhování se do Ústí. Zde potkávám svou první nejlepší kamarádku. Společně probádáváme různá odlehlá zákoutí města, polozbořená a zarostlá. Poznávám se poprvé s člověkem bez domova v místě bývalé cihelny, o kterém si již plně uvědomuji, v jaké situaci se nachází. Druhá část ukazuje mé seznámení se a každodenní potkávání chudoby ve městě. V části třetí se vracím do dětství a vzpomínám na chudobu, která v mých očích tenkrát nepředstavovala žádné obavy a strach, jevilo se to celé pouze jako způsob života, který někteří obyvatelé vedou. Jestli bychom se takovýmto lidem měli pokusit pomoci nebo si jich raději nevšímat zůstává otázkou dle vašeho uvážení.
V mé práci zobrazuji dno, okraj společnosti, který pro některé představuje každodenní život.
Název Mandragora je pro mne symbolem takového života. Právě tato jedovatá rostlina má totiž psychoaktivní účinky a zároveň představuje historicky velice užitečnou rostlinu. Proslavila se ve spojitosti s čarodějnictvím, byla používána jako anestetikum či afrodiziakum (proto nosí přezdívku “jablíčko lásky”). Věřilo se také, že může růst pouze pod šibenicí, kterou si představujeme ve spojitosti s trestanci a lidmi vypuzenými a odsouzenými společností. Práce Mandragora má tři části dělené dle oblastí mého života. První část je obdobím mého přestěhování se do Ústí. Zde potkávám svou první nejlepší kamarádku. Společně probádáváme různá odlehlá zákoutí města, polozbořená a zarostlá. Poznávám se poprvé s člověkem bez domova v místě bývalé cihelny, o kterém si již plně uvědomuji, v jaké situaci se nachází. Druhá část ukazuje mé seznámení se a každodenní potkávání chudoby ve městě. V části třetí se vracím do dětství a vzpomínám na chudobu, která v mých očích tenkrát nepředstavovala žádné obavy a strach, jevilo se to celé pouze jako způsob života, který někteří obyvatelé vedou. Jestli bychom se takovýmto lidem měli pokusit pomoci nebo si jich raději nevšímat zůstává otázkou dle vašeho uvážení.
Počet zúčastněných:
1
Věk:
18
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
3x kombinovaná technika velikosti 50x70 cm