Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu. Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Věra Štrosová Eliášová
Název instituce:
Základní umělecká škola, Praha 9 - Prosek
Stručný popis:
Tato výtvarná řada vedla studenty k poznávání prostoru a jeho proměn vlivem zákonitostí, které ovlivňují prostorové vnímání. Především vlivem proměn vzdáleností sledovaných předmětů v prostoru, působením světla a stínu.
1. Pohled na celkový prostor a detail.
V prvních krocích vytvářeli žáci kresby celkových pohledů do ateliéru, všímali si zákonitostí, které utvářejí hloubku prostoru.(perspektiva, detailní rozlišení ve vztahu k vzdálenosti- pro jednoho byl zobrazovaný předmět blízko, druhý viděl stejný předmět v obrysu, tedy daleko).
2. Tvorba individuálních "prostůrků" v krabičkách.
Uvnitř krabiček si žáci instalovali vlastní zátiší, které fotografovali. Pracovali s různými světelnými zdroji (baterky, svíčky, barevná světla apod.). Fotili přes různé materiály (igelit, barevný celofán, textil, papír), obraz manipulovali pomocí zrcadel, pravítek či různě zvlněných kovových desek. Studentům se tak "rozehrál" překrásný svět stínů a odrazů na stěnách vnitřních prostorů krabiček, které zajímavě prostupovaly reálným modelem. Tato "tajuplná" zátiší s fantastickou atmosférou žáci převedli do velkých uhlových kreseb a maleb.
3. Variace abstraktních kompozic.
Dalším směrem naší práce bylo hledání východisek pro výtvarná zjednodušení kreseb, tvorba variací abstraktních kompozic v černobílém (perokresba) i barevném pojetí.
4. Linie, kontrasty a objemy.
Zvětšením detailů perokreseb, jsme se dostali k tématice vztahů linií, vyjádření kontrastů
Počet zúčastněných:
50
Věk:
8 - 16
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
2 x kresba A1, 3 x fotka A3, 4 x kombinovaná technika A3, 2x malba A2