Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu.
Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Jana Šindelová
Spoluautoři:
Zdena Lebedová
Název instituce:
Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2
Stručný popis:
Nizozemský malíř a průkopník abstraktního malířství Piet Mondrian (7. března 1872, Amersfoort – 1. února 1944, NYC) byl vůdčí osobností neoplasticismu, společně s Van Doesburgem a Bartem van der Leckem, architekty Gerrit Rietveldem a J. J. P. Oudem byl členem uměleckého hnutí De Stijl, založeného roku 1917.
Mondrianova abstraktní malba radikálním zjednodušením kompozice a redukcí barev předurčila základní principy, jimž podléhá vše viditelné.
Po roce 1921 používal při malování obrazů tři základní barvy: modrou, červenou a žlutou, doplňované černou, šedou a bílou.
Srovnání se současným principem tisku, barevným systém CMYK.
Časová osa 100 let | způsob nahlížení na obraz | evoluce v malířství | stavba prostoru, kompoziční a technická specifika | ikonografické tradice zobrazování a jejich vývoj | práce se světlem a hmotou.
Abstrahování formy| abstrakce |redukce | princip | intuitivní následování dané vizuální zkušeností | nová estetika | image content | sledování podobnosti | opakování postupů | pozorování a instance pozorovatele | možnosti vizualizace | estetická iluze jako artefaktem indukovaný mentální stav | zanoření jako forma i míra emocionální a smyslové participace | kontext prostředí.
Světově uznávaný malíř není zastoupen v žádné veřejné sbírce v České republice.
Cílem projektu byl pokus o kopii slavného obrazu, jeho vystavení a prodej na školní dobročinné akci.
Mondrianova abstraktní malba radikálním zjednodušením kompozice a redukcí barev předurčila základní principy, jimž podléhá vše viditelné.
Po roce 1921 používal při malování obrazů tři základní barvy: modrou, červenou a žlutou, doplňované černou, šedou a bílou.
Srovnání se současným principem tisku, barevným systém CMYK.
Časová osa 100 let | způsob nahlížení na obraz | evoluce v malířství | stavba prostoru, kompoziční a technická specifika | ikonografické tradice zobrazování a jejich vývoj | práce se světlem a hmotou.
Abstrahování formy| abstrakce |redukce | princip | intuitivní následování dané vizuální zkušeností | nová estetika | image content | sledování podobnosti | opakování postupů | pozorování a instance pozorovatele | možnosti vizualizace | estetická iluze jako artefaktem indukovaný mentální stav | zanoření jako forma i míra emocionální a smyslové participace | kontext prostředí.
Světově uznávaný malíř není zastoupen v žádné veřejné sbírce v České republice.
Cílem projektu byl pokus o kopii slavného obrazu, jeho vystavení a prodej na školní dobročinné akci.
Počet zúčastněných:
84
Věk:
13
- 16
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
3 x obraz, fotodokumentace, 1 x odkaz na YouTube